Thursday 21 November 2013

AMARIN Autentic Thai Food Menyelerakan


Kali ni jalan-jalan punya cerita kat Mid valley MegaMall.. kebetulan minggu lepas adik aku cuti nak berjalan ngan kawan-kawan dia. jadi adik aku pun call la.. "akak, eka nak jumpa kawan kat KL jom kita jumpa sekali nak tak!!" aku pun kata ok la.. kita jumpa kat Mid valley nak tak? dia kata ok..

so masa hari yang di janjikan kebetulan aku lewat lah yang sangat.. mahu tak nye menunggu kawan aku yang sorang ni, manja... kesian lambat bangun tidur sebab kerja sampai lewat malam.

aku suruh adik aku jalan-jalan dulu sebab kami lambat sampai..  wah!! mentang-mentang aku lewat mereka pergi tengok cerita highland tower..





Aku sampai mid valley tempat utama dituju adalah kedai buku.. MPH BOOKSTORE.. leka tengok buku sampai 1jam setengah, dan...dan...yee.. jer lapo.. hurm.. kebetulan adik aku da habis tengok wayang.. dia pun ajak g makan.. right timing.. kami pun jalan la pusing cari tempat makan, kawan aku pun cakap, wei.. jom makan kat kedai thai ni, yang lain-lain pun setuju.. kami masuk la kedai... pandangan  pertama adalah..wah!!! cantiknye setting kedai ni... kami duduk, tengok menu dan order, layanan bagus.. pelayan sentiasa senyum, seronok larh!!









ini menu kegemaran aku dan kawan aku, kami ajar adik dan kawan dia makan benda ni, korang pun mestpi cuba, sedap beb.. layan..!!!  nama nye Mieng Kam Celadon








yang ni nama nye Tom Yam Morfray Seafood rasa dia pergh sesuai kena kat tekak kami.. pedas dan secukup rasa, tengah menulis ni pun boleh terliur teringat rasanye...








ini nama nye Phad Sator Gung Petai, yang ni rasa dia ada kureng sikit sebab udang nye rasa tawar mungkin mereka guna udang jenis Vietnam Crystal Prawn, udang jenis ni kalau masak dengan belacan yang bagus pun tak akan berubah rasa kerana udang jenis ini tidak menyerap rasa.. tapi kalu makan kuah dan petai tu memang sedap la... hhehehee..






yang ini paling sedap, aku akan order bila aku pergi mana-mana restoran thai.. nama nye ..... aku suka sangat gandingan daging dan daun basil thai... memang sangat menyelerakan dan segar apabila mengunyah daun basil, aroma dia.. ummmppppp!!! best!!!








ini siakap steam... huh!!! marvelous rasanye.. aku berulang menghirup kuah, masam. pedas dan secukup rasa









ini lah orang yang belanje kami makan.. semoga ALLAH limpahkan rezeki dia.. kesian.. tu muka lapar..











tu la... lewat bangun pastu jalan-jalan tak ingat dunia, ni dah berebut makan kelaparan.. hahahhaha...











inilah adik aku, satu-satunya adik perempuan yang aku ada.. degilnya pun boleh tahan.. dia ni pun kegemaran nye makan juga sama macam aku.. tak hairan la badan kami debab, gemowks gedempowls... wakakakaka... mesti dia marah kalau aku kata dia gemok.. kakakakaaa....











yang ini lah sotong bakar yea.. bukan sotong rebus..!!!! hahaha.. teringat pulak kisah sotong rebus.. hihihihi.. ini rasanye memang segar.. kenyal, manis sotong tu masih ada dan sambal pencicahnye pun beraneka sesuai pada sotong bakar..












puas hati makan.. adik aku kata perut aku da penuh... huh!! kenyang!!! aku kata kau belanje kan... hahahahha... tengok muka ade senyum..  aku gurau jer ngan dia.. kawan aku yang baik hati yang belanja makan.. terima kasih sahabat!!!!








telatah anak buah dengan bapa sedara.

ini lah dia tiap-tiap hari mereka macam ni, jumpa nak bergurau, nak menyakat, nak merajuk, hahaaha... boleh runtuh rumah kalau ada sepuluh ...