Wednesday 13 November 2013

Inilah Akibat Rajin Berangan...

haaaa..!!!!. ini aku nak cerita sikit pasal diri aku sendiri yang suka sangat berangan. ada suatu masa beberapa bulan lepas sebelum aku diberhentikan kerja, aku ni suka sangat kerja bersendirian dan pandai bawa diri semasa kerja, al maklumlah da kerja lama mesti la tau buat kerjakan.... aku ni kerja jadi commis kat sebuah restoran yang ade klass kat kawasan cyberjaya.. kerja kat tempat yang sibuk adalah sangat memenatkan.. tapi poket masyuk ok la kan.. 

terkena lah aku pada suatu hari, waktu tu tak sibuk... aku duduk la melepak kejap sambil rehat.. sekali chef aku datang ke kitchen perhatikan aku.. hahahaha.. waktu tu aku tengah tersengeh berangan tengah makan donut sorang-sorang.. lama juga la chef tengok reaksi aku macam sengal jer kan.. cuba korang bayangkan orang berangan syok sendiri macam mana? mesti kelakar bodo-bodo macam sengal kan.. 

hahahha.. chef aku sergah aku! dia jerit kuat-kuat.. weeeiiii mak cik!!! ko ni kuat berangan eah!! huh! bapak terkejut aku sentap la... aduhaaaiiiii.. spoil la!! aku tengah berangan makan kuih donut.. yang sangat memalukan perbuatan berangan aku tu dirakam oleh chef aku.. eeeiiiiii.... kite tak suka tau... hhhhuuuuu... dah muncung sedepa mulut aku macam merajuk.. tapi kawan-aku pujuk la aku balik.. mana taknye aku la yang paling rajin berangan... seronoknya ada kawan-kawan yang baik  macam dorang, kami satu team yang bagus.. keesokkan hari, chef aku belanje la donut.....****donut..*** oh.. donut!!! hehhee.. lawak lah lu ni chef, kau kenakan aku...bukan main kepalang aku terkejut...


p/s **pelajaran dalam cerita ni jangan berangan kat tempat kerja, nanti kena marah.. hambik kau, wakena beb!!**



No comments:

Post a Comment

telatah anak buah dengan bapa sedara.

ini lah dia tiap-tiap hari mereka macam ni, jumpa nak bergurau, nak menyakat, nak merajuk, hahaaha... boleh runtuh rumah kalau ada sepuluh ...