Wednesday 27 November 2013

Jangan menipu


hari ini kisah orang yang menipu dan tidak tahu bersyukur.. aku tulis cerita ni sebab aku kesian dengan kawan-kawan aku yang tak tahu dan tak nak ambil tahu erti bersyukur..

ungkapan yang baik dan psositif seperti  alhamdulillah, terima kasih dan syukur susah sangat nak di ungkapkan kerana ada ego yang tebal dalam hati.. video kat atas tu sebagai perumpamaan sahaja.. 

dah la mereka tu perempuan, kuat merokok, pengotor, suka pentingkan diri, mencarut, memaki hamun, suka mencabar-cabar dan sentiasa ada perasaan bersangka buruk..

aku pun tak faham kenapa orang lagi suka buat perkara jahat  dari buat perkara yang baik.. bila di tegur mereka melenting tak mahu terima kritikan kononnya.. dalam semua agama melarang kita buat jahat dan sangat wajib untuk berbuat baik.

aku juga bersyukur kerana kawan-kawan pengkhianat ni da pergi dari hidup aku.. takde la aku kena tipu lagi, kena maki-maki, kena bersihkan sampah sarap dalam rumah... dunia ini indah jika kita tau bersyukur.. sekian....assalamualaikum dan salam sejahtera

p/s : pengalaman mengajar aku menjadi manusia yang lebih baik bukan sekadar bahan cerita untuk bermegah atau bengga tapi sebagai landasan dan tauladan untuk menjadi manusia yang lebih hebat

No comments:

Post a Comment

telatah anak buah dengan bapa sedara.

ini lah dia tiap-tiap hari mereka macam ni, jumpa nak bergurau, nak menyakat, nak merajuk, hahaaha... boleh runtuh rumah kalau ada sepuluh ...